lördag 17 december 2016

Tanken är inte att jag ska nå en massa människor med min ord, tanken är att jag ska nå mig själv, hitta mig själv. Hitta den kvinnan som gick vilse för 16 år sedan.
Kan mina ord och erfarenheter hjälpa någon är det bara en bonus.

För 16 år sen träffade jag den som jag trodde var mannen i mitt liv, den som jag såg mig själv bli gammal med. Han som jag föll pladask för, han som överöste mig med uppmärksamhet och presenter. Då trodde jag det var av kärlek, Nu ser jag det annorlunda. Det var en del av hjärntvätteriet.

Nu ser jag att det var början till ett långt destruktivt förhållande, där jag bit för bit blev nerbruten.Ett äktenskap som både innebar fysisk och psykisk misshandel

Ett förhållande har alltid två sidor, två sidor av hur det var. Detta är min sida.Min berättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar