måndag 26 december 2016

Det där med att tvätta i tvättstuga...

En simpel sak som att tvätta. Jag flyttade hemifrån när jag var 20. Träffade Kalle fem år senare. Alltså hade jag skött min egen tvätt i 5 år, utan hjälp från någon. Jag visste hur man tvättade med andra ord.
Till och med det hade han dock anmärkningar på.
HAN, som aldrig hade tvättat själv utan fått hjälp av sin mamma, skulle bestämde hur vi skulle tvätta våra kläder med mera.

Allt i 60 grader, snabbtvätt och med extra sköljning. Varken mer eller mindre. För då...

Vår tvättstuga låg i källaren på vårt hyreshus. När det var dags att tvätta, gjorde antingen han det själv, för att det skulle bli rätt. Eller så fick jag göra det, oftast tillsammans med någon av barnen.
För han ville vara säker på att jag inte träffade någon i smyg.
Hade jag nån gång gått ner själv, och varit borta mer än han tyckte var rimligt, ja då hade jag varit otrogen. Det var den ENDA rimliga saken till min försening i hans ögon.
Till och med när något av barnen var bebis och följde med ner,

Vem hinner ha sex i en tvättstuga på 5 minuter samtidigt som man har en liten bebis i famnen...

Jag fick inte heller vika tvätten i tvättstugan, det skulle göras i lägenheten.





1 kommentar:

  1. Såna idéer de har...! Min sa att barnkläderna inte blev rena om jag inte kokade dem i en gryta i köket! Visst kokade färgen bort och de blev som trasor till slut. Vad går man inte med på... Är kärleken blind eller manipulerad?

    SvaraRadera